Studeren met persoonlijke begeleiding: vergroot je kans op succes!

Studeren bij Hogeschool Dirksen is niet de makkelijkste weg die je kunt bewandelen, maar zeker een kwalitatief en effectief pad. Je leert, maakt jezelf aantrekkelijker voor je werkgever en laten we vooral niet vergeten dat je persoonlijke groei er ook flink op vooruit gaat. Studeren doe je voor jezelf, maar bij ons gelukkig niet alleen.

Persoonlijke start

De persoonlijke benadering van Hogeschool Dirksen start al voorafgaand aan je inschrijving! Met iedereen die voornemens is te starten met de opleiding, plannen we een vrijblijvende kennismaking. Daarin bekijken we of de opleiding haalbaar is op basis van achtergrond, kennis en analytisch vermogen, eerdere diploma’s en motivatie. Het geeft zowel jou als student en de werkgever meer zekerheid of de studie op een prettige manier te halen is én of de juiste investering wordt gedaan. Uiteraard geven we dan ook meer informatie over de studie, onze aanpak en wat we van jou en je werkgever verwachten. Krijg je groen licht en ben je nog steeds enthousiast? Dan kun je je inschrijven!

Sterke koppeling met de praktijk

De theoretische kennis die je opdoet tijdens je studie, heeft altijd een sterke link met de praktijk. Hoe pas je het geleerde toe in jouw situatie? In welk opzicht draagt dit bij aan de organisatie waar jij voor werkt? Antwoorden op die vragen helpen het nut inzien van sommige theorie en zorgen voor directe toepasbaarheid in je werk. Informatie opslaan en gebruiken in je eigen werksituatie maakt het leren veel makkelijker. En als het studeren je makkelijker afgaat dan doet dat een heleboel goeds voor je inzet en motivatie. Win-win!

Alle opleidingen worden ontwikkeld door ons eigen team van vakdocenten en auteurs. Het zijn stuk voor stuk mensen met ruime praktijkervaring met een enorme passie voor het overdragen van hun kennis. Hierdoor weten zij precies welke obstakels en uitdagingen je tegen kan komen op de werkvloer, want ooit stonden zij daar zelf ook. Iedere docent staat open voor een gesprek of vraag en biedt hulp waar mogelijk.

Je eigen coach

We vragen heel veel van onze studenten. De verwachtingen liggen hoog. Ook beseffen we dat het volgen van een studie naast een (fulltime) baan zwaar kan zijn. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het hebben van een privéleven naast al die werk- en studie-uren. Want ook stoom afblazen hoort er gewoon bij. Gelukkig komen daar onze coaches om de hoek kijken.

Aan iedere student koppelen we een coach, waarmee je regelmatig contact hebt. Samen bespreek je hoe het gaat en de hindernissen waarmee je te maken krijgt. Denk aan planning, het managen van verwachtingen en het effectief inplannen van studietijd tussen alle bedrijven door. Ook wordt er volop aandacht geschonken aan de persoonlijke groei van iedere student, want er is niet alleen inhoud nodig!

Een student die de opleiding heeft gehaald, maakt vaak ook een stap binnen de organisatie. Daar komen ook andere skills bij kijken. Denk aan het tonen van overwicht, het maken van beslissingen en het overzien van de gevolgen, uitleggen en presenteren. Misschien ga je wel mensen aansturen? Het is natuurlijk compleet afhankelijk van de student en de werksituatie, om te bepalen waar nog aan gewerkt moet worden. Uiteindelijk draait het erom dat de student van denken en werken in taken, steeds meer procesgericht gaat werken. Je gaat overzien, nadenken, besluiten en wordt steeds zelfstandiger. Een fantastische persoonlijke groei en enorme toegevoegde waarde voor jouw werkgever.

Studeer voor jezelf, met een beetje hulp van ons

We zouden liegen als we beweren dat ons slagingspercentage 100% is. Er vallen studenten af, zoals bij iedere opleiding. Het niveau ligt erg hoog en dus kan een studie bij Hogeschool Dirksen nog best een tikkie pittiger zijn dan elders. Met de merkbare persoonlijke aanpak van Hogeschool Dirksen willen we studenten graag ondersteunen en hopen we bij te dragen aan een positieve ervaring voor zowel student als werkgever. Want jouw behaalde diploma, pakt niemand je ooit nog af.