Hbo-getuigschrift heeft toegevoegde waarde

Arun Skelly studeert Industriële automatisering aan Hogeschool Dirksen en werkt daarnaast bij detachingsbureau Xelvin. Hij is nu 14 maanden bezig aan deze tweejarige hbo-opleiding. Hij vindt de studie in combinatie met deadlines op het werk en een gezin pittig en kijkt uit naar het moment dat hij het felbegeerde hbo-getuigschrift op zak heeft.

Studie motivatie

Arun heeft een mbo-4 diploma en is via zijn werk doorgegroeid naar hbo-niveau. Hij had altijd al de wens om ook het daarbij behorende Hbo-getuigschrift te halen. Arun is circa twintig uur per week bezig met zijn studie. Arun: “De vakken Onderzoeksvaardigheden, Basiskennis programmeren, PLC-programmeren, Digitale techniek en English Communication Skills for Engineers kan ik direct toepassen in mijn werk. Vakken als Datacommunicatie en netwerken en Wis- en natuurkunde gebruik ik niet zo zozeer in mijn werk, maar vind ik wel interessante vakken. Om gemotiveerd te blijven, kijk ik hoe ik de kennis toch kan toepassen in andere vakgebieden. Zo volg ik momenteel het vak Versterkertechniek. Daar leer je van alles over transistors. Alhoewel ik in mijn werk niet direct te maken heb transistors, heb ik hier toch iets aan door de link te leggen met versterking van PID regelaars (proportioneel integrerend en differentiërend) in chemische processen. Zo leg ik nuttige koppelingen.

Studeren en werken

Detachingsbureau Xelvin financiert de studie van Arun. Arun: “Ik werk bij Xelvin en zij sponsoren mijn studie. Ik startte daar toen ik ook met mijn studie begon. Onze klanten zitten in de procesautomatisering. Denk aan chemische processen, gas, food en farma. Ondertussen heb ik verschillende projecten bij verschillende opdrachtgevers gedaan die varieerden van drie maanden en een half jaar. De verslagen die ik schrijf koppel ik, voor zover dat gaat, aan mijn werkzaamheden.“

Onze student Arun Skelly kan niet wachten tot het moment dat hij zijn hbo-getuigschrift in handen heeft

Pluspunten van Hogeschool Dirksen

Voor Arun zitten er drie pluspunten bij het studeren aan Hogeschool Dirksen. Hij vindt het goed dat de lessen één keer per twee weken zijn. Dat scheelt een hoop reistijd. Ten tweede vindt hij het prettig dat je zonder problemen examens kunt verzetten. Tenslotte is hij positief over de bereikbaarheid van de docenten. Als je een vraag stelt per mail, reageren ze daar snel op.

Zoek jij ook een hbo-opleiding Industriële automatisering én een betaalde baan?

Dirksen heeft een unieke samenwerking met het technisch detacheringsbureau Xelvin, waardoor je kosteloos de Associate degree Industriële automatisering kunt volgen én een betaalde baan krijgt. Lees er hier meer over.