Heraccreditatie: Hogeschool Dirksen levert uitzonderlijk goed onderwijs

De heraccreditatiecommissie is vol lof over de hoge kwaliteit van de studies die Dirksen aanbiedt.

Kwaliteit en technische diepgang zijn dé onderscheidende waarden! Technologie is de ruggengraat van onze moderne samenleving. Het evolueert snel, dit vraagt om een stevige en kwalitatief hoogstaande opleiding die studenten voorbereidt op deze dynamische wereld. Voor diepgang en kwaliteit in technisch onderwijs hoef je niet verder te zoeken: Hogeschool Dirksen staat klaar met hoogstaande technische opleidingen. De recente heraccreditatie bevestigt dit!

Waarom Dirksen opvalt

Afgelopen februari 2023 kwam de heraccreditatiecommissie langs bij Dirksen en inspecteerden zij de volgende HBO-opleidingen (B Technische Informatica Ad Industriële Automatisering Ad ICT & Telecommunicatie). September 2023 ontving Dirksen de positieve uitslag.

Hoewel het een bescheiden opleiding is met 62 studenten, maakt het programma een behoorlijke indruk door de inhoud. Met de focus op pure vakinhoud is het een krachtig en onderscheidend programma. Iets wat meteen opviel bij de commissie! De transparantie, openheid en de kritische, maar toch prettige houding van zowel de studenten als de staf zijn opmerkelijk te noemen.

Als het gaat om de inhoud en vormgeving van het programma, springt Dirksen eruit. Dit komt doordat de opleiding een goede leeromgeving biedt, doordrenkt met praktische ervaring. De connectie met de beroepspraktijk komt goed naar voren in opdrachten die studenten op hun eigen werkplek uitvoeren. De combinatie van tweewekelijkse colleges en afstandsonderwijs is een formule die werkt.

Het enthousiaste en gepassioneerde docententeam van Dirksen is klaar om het beste onderwijs te bieden. Door de effectieve communicatie tussen het docententeam en studiebegeleiders weten potentiële studenten wat zij van Dirksen kunnen verwachten. Dit komt samen tijdens een intakegesprek. De voorzieningen maken het plaatje compleet. Van huisvesting tot informatievoorziening, alles voldoet aan de eisen. Dit is het resultaat van passie en toewijding onze uitgebreide kwaliteitszorgplan, gebaseerd op het kwaliteitshandboek, zorgt voor periodieke evaluaties en constante verbetering.

De heraccreditatiecommissie oordeelt dat studenten er zeker van kunnen zijn dat hun kennis en vaardigheden objectief en adequaat worden beoordeeld. Na het bestuderen van 28 eindwerken concludeert de commissie dat het eindniveau meer dan voldoende is. In sommige gevallen zelfs uitzonderlijk hoog!

Een luid en duidelijk positief advies voor de heraccreditatie van de opleidingen van Hogeschool Dirksen. Voor technische diepgang en kwaliteit ben je bij Dirksen aan het juiste adres, zoals uit feiten en bevindingen van experts is gebleken. Neem vooral een kijkje op onze website om de technologie bij te benen!